وبلاگ رستوران گیلانی رفسنجان

مقالات و آموزش ها

چلو گردن گوسفندی در رفسنجان

چلو گردن گوسفندی در رفسنجان

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله سعی ما بر آن بوده تا:
روش پخت چلو گردن گوسفندی طبخ شده در رستوران گیلانی رفسنجان را بیاموزیم.
در خصوص خواص چلو گردن گوسفندی سخن گفتیم.
از دید طب سنتی این غذا بررسی کردیم.
عنوان کردیم که برای این غذا به چه مواد اولیه ای احتیاج داریم.

چلو گردن گوسفندی در رفسنجان

چلو گردن گوسفندی یکی از غذا هایی است که مورد علاقه بسیاری از مردم می باشد. رستوران گیلانی رفسنجان یکی از رستوران های معروف و محبوب اینش هر است که چلو گردن گوسفندی را با بهترین کیفیت و خوش مزه ترین طعم ارائه می دهد. در این مقاله سعی داریم در خصوص این غذای خوش مزه و مفید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم..

 

ویژگی چلو گردن گوسفندی سرو شده در رستوران گیلانی رفسنجان

این غذا به دلیل آن که یکی از غذا های مورد علاقه مردم رفسنجان و مسافران می باشد، در رستوران گیلانی رفسنجان به بهترین نحو طبخ می شود.

برای طبخ این غذا، بهترین مواد غذایی را از بازار های روز به صورت تازه و ارگانیک تهیه می کنیم، برای پخت این غذای دل چسب از گوشت گوسفندی تازه استفاده می کنیم که طبعی گرم دارد و بر اساس علم پزشکی برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد. همچنین ادویه هایی که برای طبخ این غذا مورد استفاده قرار می گیرد در دسته با کیفیت ترین ادویه ها قرار می گیرند و از بهترین عطاری های شهر خریداری می شوند.

چلو گردن گوسفندی به دلیل آن که با گوشت تازه گوسفندی به همراه زعفران طبخ می شود علاوه بر آن که طعم بسیار لذیذی دارد، دارای خواص بسیاری نظیر: خون سازی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، افزایش دهنده سلامتی پوست، کمک کننده به بهبود خواب، کمک به افزایش اشتها، تقویت کننده بدن و ... می باشد.

 

چلو گردن گوسفندی در رفسنجان
چلو گردن گوسفندی در رفسنجان

 

از دید طب سنتی چلو گردن گوسفندی چگونه باید سرو شود؟

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که طبع گرم دارید می توانید این غذا را همراه با مصلحاتی نظیر: سماق، پیاز، نارنج، فلفل و لیمو ترش تازه مصرف کنید تا غذا راحت تر هضم شود و باعث اذیت شدن سیستم گوارشی شما نگردد.

و اگر دارای طبع سرد هستید که با خوردن برنج سیستم گوارشی تان اذیت می شود می توانید برنج این غذا را همراه با شوید، زعفران و یا زیره میل کنید.

 

اما چلو گردن گوسفندی را با چه نوشیدنی هایی سرو می کنیم؟

از آن جا که سلامت شما برای رستوران گیلانی رفسنجان، دارای اهمیت بالایی می باشد، این غذا را با نوشیدنی هایی شربت آبلیمو عسل، شربت سرکه شیره، آب انار و سرکه انگبین سرو می کنیم.

 

چگونه چلو گردن گوسفندی را به بهترین نحو طبخ کنیم؟

چلو گردن گوسفندی یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذا های ایرانی می باشد، برای تهیه این غذا همان گونه که از اسمش پیداست در مرحله اول نیاز به گوشت گردن گوسفند داریم، این گوشت علاوه بر آن که مقدار زیادی پروتئین و آهن دارد، مقدار قابل توجهی امگا 3 نیز در ترکیبات خود دارد. جالب است بدانید که برای طبخ این غذا نیازی نیست که چربی های اضافی گوشت گردن گوسفند را جدا کنید، این چربی ها به دلیل آن که اشباع نشده اند برای بدن مضر نیستند و باعث خوشمزه تر شدن غذا می شوند.

 

برای طبخ چلو گردن گوسفندی به چه موادی احتیاج داریم؟

برای پختن چلو گردن گوسفندی برای سه نفر در منزل با دستور پخت رستوران گیلانی رفسنجان می بایست در وهله اول سه عدد گوشت گردن گوسفندی تهیه کنید، همچنین احتیاج داریم به: دو عدد پیاز با اندازه متوسط ، چهار حبه سیر، رب گوجه فرنگی به میزان یک قاشق غذا خوری، زعفران دم کرده به مقدار دل خواه، ادویه جات مانند نمک و فلفل و زردچوبه و زعفران دم کرده به میزان لازم.

 

پخت چلو گردن گوسفندی

برای پختن این غذا ابتدا می بایست گوشت گوسفندی را پاک کنیم و تمیز بشوییم، گوشت را به ادویه جات آغشته می کنیم و به مدت زمان دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم و مزه ادویه ها را به خود بگیرد و مزه دار شود.

در مرحله دوم پیاز ها را که نگینی خرد کرده ایم در قابلمه ای که در آن روغن ریخته ایم و از قبل داغ کرده ایم تفت می دهیم،هنگامی که پیاز ها سبک شدند ادویه ها را به پیاز اضافه می کنیم و با هم تفت می دهیم، پس از این نوبت به اضافه کردن گوشت ها به پیاز می رسد، بعد از آن که گوشت تغییر رنگ داد سیر را به همراه چوب دارچین و زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم سپس چند لیوان آب جوشیده به آن می افزاییم و حرارت را کم می کنیم تا گوشت ها مغز پخت شوند.

یک ساعت مانده به پخت کامل گوشت ها، می بایست رب گوجه فرنگی را همراه با کمی روغن در یک تابه تفت دهیم و به گوشت اضافه کنیم.

 

طبخ برنج

برای طبخ برنج نیز می بایست سه پیمانه برنج را که از قبل با آب و نمک خیس کرده ایم را، به قابلمه ای که حاوی آب در حال جوش و روغن و نمک است اضافه کنیم و هنگامی که برنج ها پختند آن ها آب کش کنیم، کف قابلمه را به ته دیگ مورد نظر پر می کنیم و سپس برنج آب کش شده را به آن اضافه می کنیم در نهایت روی برنج را روغن می ریزیم و اجازه می دهیم تا دم بکشد.

اگر هنگام پخت غذا عجله داشته باشید می توانید از زودپز استفاده کنید، همچنین برای طعم بهتر می توانید از برگ بو استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این روش پخت چلو گردن گوسفندی یک دستور پخت عمومی می باشد و شما می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید، ولیکن دستور پخت چلو گردن گوسفندی رستوران گیلانی رفسنجان یک روش پخت محرمانه است که فقط سرآشپز ما از آن مطلع است.

 

 

 

 

محبوب ترین مقالات

تماس

کرمان، رفسنجان، خیابان امام روبروی بانک سپه

info@gilanirestaurant.ir

ساعات کار

پذیرایی ناهار از ساعت 12:00 تا ساعت : 16:00

پذیرایی شام از ساعت 19:00 تا ساعت : 24:00

رستوران همه روزه آماده پذیرایی از میهمانان عزیز می باشد

رزرو وقت

موبایل: 09133910617

تلفن ثابت: 03434266001

مدیر داخلی آقای نیکویی : 09132918060

جستجو