وبلاگ رستوران گیلانی رفسنجان

مقالات و آموزش ها

خوشمزه ترین چلو کباب در رفسنجان

خوشمزه ترین چلو کباب در رفسنجان

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله سعی ما بر آن بوده تا: روش پخت چلو کباب کوبیده طبخ شده در رستوران گیلانی رفسنجان را بیاموزیم. در خصوص تاریخ چه کباب کوبیده سخن گفتیم. دستور پخت بهترین چلو کباب در رفسنجان را بررسی کردیم و عنوان کردیم که برای پخت این غذا به چه مواد اولیه ای احتیج داریم

خوشمزه ترین چلو کباب در رفسنجان

اگر شما ساکن شهر رفسنجان هستید و یا قصد سفر به این شهر را دارید، حتما در این شهر به دنبال رستورانی خواهید گشت که انواع غذا های خوشمزه ایرانی را با بهترین طعم و کیفیت ارائه دهد، به قطع می توان گفت که رستورانی گیلانی رفسنجان طبخ کننده خوشمزه ترین چلو کباب در رفسنجان می باشد. شما اگر جز ساکنین این شهر می باشید و یا جز گردشگران و مسافران این شهر هستید می توانید برای سرو با کیفیت ترین چلو کباب در رفسنجان به این رستوران مراجعه کنید.

 

خوشمزه ترین چلو کباب در رفسنجان
خوشمزه ترین چلو کباب در رفسنجان

 

تاریخچه چلوکباب

چلو کباب یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین غذا های ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد، بسیاری از مردم دوست دارند تا در جشن ها و مراسمات خود از این غذا استفاده کنند. مورخان می گویند که این غذا توسط ناصر الدین شاه قاجار برمی گردد، پیش از زمان ناصر الدین شاه قاجار اکثر مردم کباب را به شیوه قفقازی ها سرو می کردند، اما به دستور ناصر الدین شاه قاجار کباب های قفقازی به شکل کباب کوبیده امروزی تغییر پیدا کرد و به مردم فروخته می شد. مدتی پس از دستور ناصرالدین شاه قاجار اولین چلو کبابی ها در تهران به وجود آمدند و چلو کباب های آنان در میان مردم بسیار طرفدار پیدا کرد یکی از دلایل محبوبیت این کباب ها استفاده از گوشت تازه گوسفندی در آن ها بود. رستوران گیلانی رفسنجان نیز برای طبخ چلو کباب در رفسنجان از گوشت تازه گوسفندی استفاده می کند، شما ساکنین عزیز رفسنجان می توانید برای سرو چلو کباب در رفسنجان به رستوران گیلانی ما مراجعه کنید.

 

چلو کباب چیست؟

بسیاری از افراد این گونه فکر می کنند که چلو کباب، محدود به کباب کوبیده و برنج سرو شده همراه آن می باشد، ولیکن به ترکیب هر کبابی نظیر: کباب برگ( کبابی که از راسته و فیله بره تهیه می شود)، کباب چنجه ( کبابی تهیه شده از راسته و فیله گوسفندی که در آب لیمو و آب پیاز مزه دار شده)، کباب شیشلیک( کبابی تهیه شده از دنده گوسفندی)، وزیری(کبابی متشکل از یک سیخ کوبیده گوسفندی و یک سیخ جوجه زعفرانی) ، سلطانی( کبابی که متشکل از یک سیخ برگ گوسفندی و یک سیخ کوبیده گوسفندی می باشد) و ... با برنج، چلو کباب گفته می شود.

رستوران گیلانی رفسنجان ارائه دهنده انواع چلو کباب در رفسنجان با برنج ایرانی و گوشت تازه گوسفندی می باشد. شما می توانید برای تهیه چلوکباب در رفسنجان چه به صورت حضوری و چه به صورت بیرون بر به رستوران گیلانی مراجعه نمایید.

 

خوشمزه ترین چلو کباب در رفسنجان
خوشمزه ترین چلو کباب در رفسنجان

 

سرو چلو کباب در رفسنجان

سرو چلو کباب آداب خاص خودش را دارد! این غذای پر طرفدار و خوشمزه را باید با شیوه خاص خودش نوش جان کرد.

در رستوران گیلانی رفسنجان چلو کباب را در ظروف مسی بیضی شکل همراه با گوجه کباب شده و برنج زعفرانی سرو می کنیم این کار به این علت انجام می شود که ظروف مسی به دلیل داشتن خواص بی نظیر بسیار برای بدن مفید هستند

شما می توانید برای نوش جان کردن چلو کباب در رفسنجان به رستوران گیلانی رفسنجان مراجعه کنید و از چلو کباب زعفرانی ما در ظروف مسی در محیط دنج و آرام رستوران لذت ببرید.

در بسیاری از رستوران های سطح کشور این غذا را با زرده تخم مرغ میل می کنند، به این شکل که هنگام سرو چلو کباب کوبیده زرده تخم مرغ را بر روی برنج می ریزند و با آن مخلوط می کنند و سپس میل می کنند.

همچنین می توانید هنگام سرو چلو کباب در رفسنجان، ماست موسیر دار، ریحان تازه، سماق کوبیده شده و لیمو ترش تازه میل کنید و برنج همراه آن را با کره حیوانی مزه دار کنید.

 

چلو کباب در رفسنجان
چلو کباب در رفسنجان

 

طرز تهیه چلو کباب

برای پخت چلو کباب خوشمزه و خوش طعم ابتدا می بایست گوشت قلوه گاه گوسفندی تهیه کنیم، این گوشت قلوه گاه را همراه با مقداری دنبه گوسفندی با استفاده از چرخ گوشت دو مرتبه چرخ می کنیم تا گوشت چرخ کرده ما حالتی یک دست بگیرد.

پس از چرخ کردن گوشت گوسفندی، نوبت می رسد به پیاز، به نسبت گوشت چرخ کرده دو الی سه عدد پیاز متوسط را با استفاده از رنده ریز، رنده می کنیم و پس از آن که آب پیازه رنده شده را به طور کامل گرفتیم آن را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به مدت پنج دقیقه خوب ورز می دهیم تا گوشت چرخ کرده و پیاز با هم ترکیب شوند.

در مرحله بعدی نوبت می رسد به اضافه کردن ادویه ها، نیاز داریم به نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه کاری و زرد چوبه، بعد از اضافه کردن ادویه ها می بایست نوک قاشق چای خوری جوش شیرین به مواد کباب کوبیده اضافه کنیم، در صورتی که می خواهید کوبیده شما زعفرانی گردد باید مقداری زعفران دم کرده نیز در این مرحله به مواد کباب کوبیده اضافه کنید.

در مرحله بعدی شما می بایست مواد کباب کوبیده را درون تابه ای روی شعله بسیار کم اجاق گاز به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا دنبه های درون کوبیده حالتی نرم به خود بگیرند و سبب قوام آمدن مواد کباب کوبیده شوند، چنان چه این مرحله را انجام ندهید مواد کباب کوبیده شما روی سیخ نمی مانند. بعد از اتمام این مرحله مواد کوبیده را به مدت یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد قوام آمده و سفت شوند.

و در نهایت نوبت به سیخ زدن کباب های کوبیده می شود، به اندازه یک مشت از مواد جدا کنید و روی سیخ قرار دهید و بر روی آتش بگذارید و پس از پختن با برنج کته و یا نان داغ نوش جان کنید.

توجه کنید که این دستور پخت عمومی کباب کوبیده می باشد و دستور پخت چلو کباب کوبیده و در رستوران گیلانی رفسنجان، چلو کباب کوبیده با روشی منحصر به فرد و مرموز پخت و سرو می گردد.

شما می توانید برای سرو بهترین چلو کباب در رفسنجان به رستوران گیلانی تشریف بیاورید.

 

 

چلو کباب در رفسنجان
چلو کباب در رفسنجان

 

محبوب ترین مقالات

تماس

کرمان، رفسنجان، خیابان امام روبروی بانک سپه

info@gilanirestaurant.ir

ساعات کار

پذیرایی ناهار از ساعت 12:00 تا ساعت : 16:00

پذیرایی شام از ساعت 19:00 تا ساعت : 24:00

رستوران همه روزه آماده پذیرایی از میهمانان عزیز می باشد

رزرو وقت

موبایل: 09133910617

تلفن ثابت: 03434266001

مدیر داخلی آقای نیکویی : 09132918060

جستجو