وبلاگ رستوران گیلانی رفسنجان

مقالات و آموزش ها

آشنایی با محله های رفسنجان

آشنایی با محله های رفسنجان

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

آشنایی با محله های رفسنجان

رفسنجان یکی از شهر های کویری در استان کرمان است، این شهر به واسطه بسیاری از سیاسیون که در محله های رفسنجان متولد شده اند، معروف می باشد. این شهر از نظر اقلیم هم در دسته شهر های کویری قرار دارد و دارای زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی گرم و خشک می باشد. همچنین شهر رفسنجان یکی از شهر های با تمدن و تاریخی می باشد که دارای بنا های تاریخی بسیاری می باشد که امروزه مورد بازدید گردشگران ایرانی و خارجی قرار می گیرد.

این شهر زیبا دارای محله های زیبایی می باشد و در این مقاله قصد داریم تا شما را محله های رفسنجان آشنا سازیم.

 

از محله های رفسنجان چه می دانید؟

رفسنجان یکی از شهر های مهم استان کرمان می باشد، این اهمیت به علت وجود معدن مس سر چشمه در این شهر می باشد که بزرگترین معدن مس در خاورمیانه می باشد.

روستا های اسلام آباد، فتح آباد، قاسم آباد و .... از روستا های مهم و پر جمعیت اطراف این شهرستان می باشند.

همچنین عامل دیگری که موجب شده تا این شهر از شهر های مهم ایران باشد، وجود باغات پسته در این شهر می باشد، کشاورزان این شهر تولید کننده پسته هایی مرغوب می باشند که مشهوریت و محبوبیت جهانی دارد و طرفداران بسیاری دارد و رفسنجان بزرگترین تولید کننده پسته جهان می باشد.

 

محله های رفسنجان در یکی از آلوده ترین شهر های جهان

این شهر که از غرب به شهر بابک، از شرق به شهر کرمان، از جنوب با بردسیر، از شمال با زرند و از جنوب غربی با سیرجان در ارتباط است.

وجود معدن مس سر چشمه در نزدیکی این شهر، معدن مس خاتون آباد و معدن مس شهر بابک در نزدیکی این شهر و همچنین کارخانه های کاشی سازی بسیاری که به علت خاک مرغوب این شهر در آن وجود دارند و باد هایی که به شهر می وزند که اکثرا از غرب به شرق می باشند یعنی باد هایی از سیرجان به سمت رفسنجان می وزند در گروه آلوده ترین شهر های جهان قرار گرفته است.

همچنین به علت وجود باغ های پسته در حومه این شهر، که به سم پاشی برای از بین بردن آفت ها احتیاج دارند، این شهر روزانه در معرض چندین تن سم قرار می گیرد که باعث می شود تا محله های رفسنجان در یکی از آلوده ترین شهر های جهان قرار بگیرند.

 

راه های ارتباطی این شهرستان

همانند تمامی مردم دنیا که در محله های مختلف در شهر های متفاوت زندگی می کنند، مردمی که در محله های رفسنجان زندگی می کنند نیز، نیازمند وسایل ارتباطی با دیگر شهر ها و استان ها می باشند.

فرودگاه بین المللی رفسنجان یکی از این راه های ارتباطی ساکنین محله های رفسنجان می باشد. این فرودگاه در سال 1391 به بهره برداری رسید و به علت آن که در این شهر حجم بالایی از صادرات وجود دارد، نقش فرودگاه بین المللی در این شهر بسیار پر رنگ و تاثیر گذار می باشد.

راه دسترسی دیگری که برای ساکنین محله های رفسنجان ایجاد شده راه آهن رفسنجان می باشد، قطار های تهران-بندر عباس، هر روزه در این ایستگاه پذیرای مسافران می باشند.

 

آشنایی با محله های رفسنجان
آشنایی با محله های رفسنجان

 

دانشگاه های شهر رفسنجان

این شهر نیز همانند بسیاری دیگر از شهر های بزرگ ایران دارای دانشگاه هایی می باشد که در ذیل به معرفی این دانشگاه ها و دانشکده های آنان خواهیم پرداخت که برخی از آنان در دسته دانشگاه های مهم کشور قرار می گیرند:

1. دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
2. دانشگاه ولی عصر
3. دانشگاه پیام نور
4. دانشگاه آزاد اسلامی
5. دانشگاه بین المللی پردیس رفسنجان
6. دانشگاه نرجس خاتون
7. دانشگاه فنی حرفه ای
8. موسسه آموزش عالی کار
9. دانشگاه علمی و کاربردی
10. دانشگاه مجازی علوم و حدیث
11. حوزه علمیه امام خمینی
12. موسسه آموزش عالی مفاخر
13. موسسه آموزش عالی میثاق
14. موسسه آموزش عالی علامه جعفری

این دانشگاه ها هر ساله پذیرای بسیاری از دانشجویان مشتاق علم و دانش از محله های رفسنجان می باشند.

 

ورزش در رفسنجان

این شهر از جمله شهر هایی می باشد که در حوزه ورزش کشور بسیار خوش می درخشد و دارای تیم های بسیاری در خصوص انواع ورزش می باشد که، تیم فوتبال مس رفسنجان، تیم فوتبال مس سرچشمه، تیم سوارکاری بالود رفسنجان، تیم فوتبال فجر کویر، تیم فوتبال ساحلی بانوان مس رفسنجان، تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان، تیم بسکتبال مس رفسنجان و ... از جمله آنان است.

مردم ساکن در محله های رفسنجان که به ورزش علاقه بسیاری دارند، از بسیاری از این تیم ها حمایت میکنند به صورتی که برخی از تیم های فوتبال نام برده شده در لیگ دسته یک مشغول بازی می باشند.

همچنین این شهر دارای پیست سوار کاری، پیست دوچرخه سواری و پیست موتور سواری می باشد که پیست موتور سواری رفسنجان در دسته بهترین پیست های موتور سواری کشور قرار دارد.

 

هتل ها و رستوران های رفسنجان

این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و موقعیت تاریخی که دارد، روزانه میزبان تعداد بسیاری از افراد از شهر ها، استان ها و کشور های دیگر می باشد که می توانند در هتل های الماس، جهان گردی و هتل رفسنجان اقامت کنند، همچنین رستوران های زیبایی در این شهر وجود دارد که مهمانان و گردشگران می توانند وعده های غذایی را در این رستوران ها میل کنند، یکی از این رستوران های با کیفیت، رستوران گیلکی رفسنجان می باشد که مفتخر بوده میزبان بسیاری از افراد مشهور و محبوب مردمی باشد.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با شهر رفسنجان و رستوران گیلکی رفسنجان از مقالات دیگر ما بازدید نمایید.

 

 rafsanjan3 رستوران گیلانی رفسنجان | آشنایی به محله های رفسنجان

 

 

 

 

 

محبوب ترین مقالات

تماس

کرمان، رفسنجان، خیابان امام روبروی بانک سپه

info@gilanirestaurant.ir

ساعات کار

پذیرایی ناهار از ساعت 12:00 تا ساعت : 16:00

پذیرایی شام از ساعت 19:00 تا ساعت : 24:00

رستوران همه روزه آماده پذیرایی از میهمانان عزیز می باشد

رزرو وقت

موبایل: 09133910617

تلفن ثابت: 03434266001

مدیر داخلی آقای نیکویی : 09132918060

جستجو