وبلاگ رستوران گیلانی رفسنجان

مقالات و آموزش ها

مزایای سرو غذا در ظروف مسی

مزایای سرو غذا در ظروف مسی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله سعی بر این بوده است : تا شما را با مس آشنا سازیم ؛ همچنین اطلاعاتی را در خصوص شهر رفسنجان و معدن مس سر چشمه که بزرگترین معدن مس خاورمیانه است عنوان کردیم. مزایای سرو غذا در ظروف مسی را بر شمردیم و از مزیت های مس برای بدن صحبت کردیم

 مزایای سرو غذا در ظروف مسی

مس یکی از عناصر طبیعت است که دارای خواص و ویژگی های بی نظیری می باشد، به دلیل وجود این خواص بی نظیر بسیاری از افراد تمایل به سرو غذا در ظروف مسی دارند.

وجود عنصر مس در آشپزخانه ما ایرانی ها قدمتی چندین ساله دارد، اما متاسفانه امروزه میزان استفاده و سرو غذا در ظروف مسی کاهش یافته است.

 

مزایای سرو غذا در ظروف مسی

 

مس در رفسنجان

رفسنجان یکی از شهر های زیبای ایران می باشد که در استان کرمان واقع شده است، این شهر که اقلیمی بیابانی دارد، دارای منابع و معدن بسیاری می باشد که مس سرچشمه یکی از این معادن می باشد. این معدن مس یکی از بزرگترین معادن مس جهان می باشد که در کمربند مسی کره زمین قرار گرفته است و درآمد حاصل از صادرات این معدن باعث شده است که درآمد کشورمان از منابع غیر نفتی افزایش یابد.

همچنین وجود این معدن در این شهر موجب شده است تا صنعت مس و مس گری در این شهر رواج داشته باشد و بسیاری از مردم این شهر و شهر های اطراف مایل به سرو غذا در ظروف مسی باشند.

مردم ایران از دیر باز علاقه مند به استفاده از ظروف مسی و زیور آلات مسی بوده اند و در گذشته بسیاری از خانواده ها ظروف مسی را به عنوان جهیزیه به عروس هدیه می دادند این ظروف به دلیل زیبایی و رنگ منحصر به فردی که دارند باعث زیبایی جهیزیه عروس می شوند.

 

مزایای سرو غذا در ظروف مسی

 

سرو غذا در ظروف مسی

با وجود آن که سرو غذا در ظروف مسی خواص و مزایای فراوانی برای بدن دارد ولیکن سرو برخی غذا ها در این ظروف ممکن است برای بدن مضر باشند ، در ذیل چند غذا را معرفی خواهیم کرد که سرو آن ها در ظروف مسی برای بدن مضر است:

  1. گوجه فرنگی : گوجه فرنگی به دلیل آن که حالت اسیدی دارد هنگامی که در ظروف مسی طبخ شود باعث ایجاد ترکیباتی مضر برای بدن می شود.
  2. گوشت قرمز: گوشت قرمز به دلیل وجود چربی اشباع در بافتش هنگامی که در ظروف مسی طبخ شود برای بدن مضر خواهد بود.
  3. اسفناج: این سبزی به دلیل آن که میزان زیادی آهن درون ترکیباتش دارد هنگام ترکیب شدن با مس ، ارزش غذایی اش کاهش پیدا خواهد کرد.
  4. ماهی: طبخ ماهی و غذا های دریایی در ظروف مسی باعث می شود تا جیوه موجود در بدن آبزیان دریایی اکسید شود و سم آن وارد بدن ما شود.
  5. شکر و قند: مس سریعا با شکر و قند واکنش نشان می دهد و اکسید می شود.
  6. غذا های ترش: غذا های ترش باعث اکسید شدن ظروف مسی و تغییر رنگ آن می شود.
  7. شیر: آنزیم هایی که در شیر وجود دارند به مس به شدت واکنش نشان می دهند.

توجه داشته باشید که سرو غذا در ظروف مسی و یا طبخ این غذا ها در ظروف مسی که به درستی قلع اندود شده باشند هیچ خطری ندارد و ضرری برای بدن نخواهد داشت.

 

مناسب ترین غذا ها برای طبخ و سرو در ظروف مسی

برنج: طبخ برنج در ظروف مسی در ایران از گذشته رواج داشته و در بسیاری از مراسمات و مجالس، برنج را در ظروف مسی طبخ می کردند، علاوه بر این دیگ های مسی ته دیگ هایی بسیار لذیذ و خوشمزه را برای ما فراهم خواهند کرد. رستوران گیلکی رفسنجان به دلیل طبخ و سرو غذا در ظروف مسی توانسته بهترین و خوشمزه ترین پلو و چلو ها را به همراه ته دیگی خوشمزه برای شما فراهم کند.

سیب زمینی: ظروف مسی باعث می شوند تا سیب زمینی های سرخ کرده شما، تردی بی نظیری داشته باشند.

همچنین شما می توانید تمامی سبزیجاتی که رنگ روشن دارند را در این ظروف طبخ و سرو نمایید.

آب: در رستوران گیلکی رفسنجان سرو غذا در ظروف مسی انجام می شود که تماما با روش هایی صحیح قلع اندود شده اند و خوردن غذا و آشامیدن آب در این ظروف می تواند برای بدن شما بسیار مفید باشد. قلع اندود کردن مس باعث می شود تا مواد غذایی مانع اکسید شدن مس گردند.

 

مزایای سرو غذا در ظروف مسی

 

فواید سرو غذا در ظروف مسی برای بدن

مس فواید و مزایای بسیاری برای بدن دارد که مهم ترین ویژگی آن خاصیت ضد سرطانی بدن آن می باشد، همچنین مس دارای خواصی دیگری همچون :

  • خواص ضد افسردگی
  • تنظیم کننده سطح هورمون های بدن: مس با خواصی که دارد به غده تیروئید و غدد پارا تیروئید کمک می کند تا بتوانند هورمون های مورد نیاز بدن را با دوز مورد نیاز ترشح کنند.
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • خواص انرژی زا: مس به دلیل داشتن یون آزاد در ترکیباتش باعث می شود تا انرژی در بدن آزاد شود و سطح انرژی افراد افزایش یابد.
  • کمک به جذب آهن در بدن
  • کمک به تامین اکسیژن مغز
  • افزایش سطح دوپامین در بدن
  • تنظیم کننده فعالیت آنزیم های روده
  • کمک به ساخت سلول های خونی

این موارد تنها بخشی از مزایا و ویژگی های مس بودند که نام بردیم.

رستوران گیلانی رفسنجان با سرو غذا در ظروف مسی باعث می شود تا مهمانان و مشتریان ما علاوه بر آن که از طعم و کیفیت بی نظیر غذا لذت ببرند، میزان سلامتی شان نیز افزایش پیدا کند.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شهر رفسنجان و آثار و بناهای گردشگری این شهر و آشنایی بیشتر با رستوران گیلکی ما از دیگر مقالات ما بازدید کنید و آن ها را مطالعه کنید.

 

 

 

محبوب ترین مقالات

تماس

کرمان، رفسنجان، خیابان امام روبروی بانک سپه

info@gilanirestaurant.ir

ساعات کار

پذیرایی ناهار از ساعت 12:00 تا ساعت : 16:00

پذیرایی شام از ساعت 19:00 تا ساعت : 24:00

رستوران همه روزه آماده پذیرایی از میهمانان عزیز می باشد

رزرو وقت

موبایل: 09133910617

تلفن ثابت: 03434266001

مدیر داخلی آقای نیکویی : 09132918060

جستجو